HAPPY MONDAY


Första praktikdagen på KappAhl har gjorts idag. Måste medge att jag var lite nervös i morse men det släppte så fort jag träffade alla trevliga tjejer. Vilket underbart team de är. Jag är på deras underklädes avdelning på inköp. Det innefattar dam- herr- och barn underkläder, sovplagg, badplagg och sockar, tights och leggings. Vi sitter alla tillsammans; Kollektionscheferna, inköparna, inköps assistenterna, designerna, designassistenterna och ekonomerna för denna avdelning (tror inte att jag glömde någon) haha. Det ligger saker överallt. Allt ifrån Labdips, mönsterprover, inspirations moodboards, kläder, provkläder etc etc. Nu i början känner jag mig helt lost och helt fullproppad med massa ny information. Men jag tycker hittills efter första dagen att detta är min grej. Kanske även min framtida arbetsplats, vem vet!?

Men nu måste jag sova. Ska vara på plats 08.00 imorgon för kl:08.30 är det provning av den nya provkollektionen. Vi har besök av Bangladesh visual merchandiser på provningen så detta ska bli spännande. Puss och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Va roligt! du kommer allt in i det puss <3

2012-05-08 @ 09:13:44
Postat av: Johanna

<3 <3

2012-05-08 @ 16:45:48
URL: http://johannacj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0